tisdag 29 september 2009


Jag och David har blivit med valp! :) I lördags körde vi till Oskarshamn och hämtade en 9 veckor gammal Jack Russel/Yorkshireterrier. Huur bedårande som helst! Det är en riktig liten knähund, så underbar. Han är hur snäll som helst och vill alltid vara med där det händer något! Full fart på honom, ibland undrar jag om han kan gå, eller han bara kan springa! :) Han är så go och ger verkligen så mycket! Äntligen köpte vi en hund, som jag tjatat i flera år! :) Men nu var det rätt tid att köpa en. Ja, just nu ligger han här i mitt knä och sover så gott! Han är duktig på att sova om nätterna och börjar inte härja förrän någon av oss stiger upp, vaknar han någon gång på natten räcker det att sticka ner handen till honom eller ge honom sitt tuggben, sedan somnar han om! Vi har dock redan börjat lära honom lite smått att vara ensam kortare stunder, och det går bättre och bättre. En riktgt duktig kille! :)
Ja, annars.. Micka och Fidde var här i torsdag. De skulle hämta lite tomater och gurkor. Jag lagade tacopaj som vi alla åt tillsammans och tog faktiskt ett glas vin till det. Mysigt värre! ;) Sedan blev det en liten promenad och därefter äppelpaj, med äppel från vårt äppelträd! :)
Skolan rullar på, idag fick vi meddelande om att tentan var färdigrättad och eftersom vi inte är i skolan igen förrän torsdag var jag tvungen att ringa ner och höra resultatet för jag vill inte tänka på det mer nu. Jag blev godkänd!! Åhhh vad skönt, blev så jäkla glad! :) Skönt att ha det ur världen nu!!
Jaja, nu ska jag ta och plugga, passa på när vovven sover. Förresten, han har inte fått något namn så kom gärna med förslag! :)


1 kommentar:

  1. Åh vad skoj med hund Emelie! Han ser så snäll och söt ut. Jag är hundvakt åt föräldrarnas jack russel för tillfället :D Grattis till godkänd tenta! Kram S

    SvaraRadera