måndag 12 oktober 2009

Då var det måndag och ny vecka.. I lördags kom Micka och Fidde hit och vi lagade tacos, drack vin och spelade melodifestivalen. Eller ja, jag och Micka spelade medan David och Fidde bastade.. Men de var med en omgång i alla fall! :) Hade en mycket trevlig kväll, alltid lika kul att umgås! :) Igår körde vi till Skälmershult och Tyson (som vi döpt vovven till) fick träffa Ludde. Han tyckte verkligen om Ludde och följde honom överallt och de busade. Även om Ludde tyckte han var lite jobbig ibland och sa till honom någon gång! :p Men det gick bra.. Jag var mest bekymrad över Ludde i och med att han är gammal och blind och Tyson liten och busig, men när Tyson var ute så letade faktiskt Ludde efter honom! :) Kul att de kom så bra överens. Markus och Anna var här i förra veckan tror jag det var, med sina hundar. Det gick också bra, även om jag var lite beskyddande mot Tyson (iallafall enligt Markus). De har ju två Amstaff, varav en som är en dag yngre än Tyson. Svea (den stora) var visserligen lugn och Tyson hoppade på henne någon gång när de hade fått nosa på varandra, men det var lite mer fart när Tyson och Bosse (valpen) lekte.. :) De är ju såå mycket större än vår lille och stod över honom några gånger och han kände sig underlägsen, och jag tyckte såklart synd om honom! :p Men de får ta och träffas snart igen!
Idag har jag slutfört sjukdomarna inför imorgon och så har jag läst en artikel som vi har seminarium på, på torsdag. Skönt att ha det gjort. Den var inte så jobbig att läsa som jag hade förväntat mig! Ett plus var ju att den var på svenska också! :D
Annars i veckan: Tyson vaccineras på onsdag. Förhoppningsvis hinner jag följa med, jag ska till skolan och ha läkemedelsräkning på eftermiddagen, men jag ska nog hinna..
Nähä, nu har jag en hund som inte alls vill leka på egen hand, så jag får väl ta och busa lite med honom! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar