fredag 30 oktober 2009

Jag är väldigt dålig på att uppdatera här.. MEN känner att det är annat som är viktigare/roligare..
Annars.. Praktiken har börjat och jag har nu varit ute i en vecka. Är i Kyrkhult hos Distriktsköterskorna vilket är himla intressant och skoj! Får se såå mycket, redan efter andra dagen hade jag fått vara med och sett mycket! Kommer att lära mig massvis under dessa veckor! Det är väldigt varierande, vi är ute på både hembesök och inne på mottagningen och det händer både det ena och det andra! :)
Idag var vi hos veterinären med Tyson. Han har haft klåda och rodnad i sitt ena öra. I förgår märkte jag även att det var svart i örat och att han hade kliat hål på något ställe, men han har inte haft ont och det luktar inte illa. Veterinären kikade i öronen, det var inte skabb, längre in i örat såg det fint ut, så det var inte öroninflammation heller. Utan det är eksem som den lille stackaren fått. Vi fick ett pulver som han ska få i örat nu några dagar och förhoppningsvis går det över med det!
Jaja... Annars vet jag inte vad jag ska skriva mer.. Imorgon ska vi i alla fall på 25års partaj i Hunshult! :) Det är Fiddelainen som blir halvvägs till 50!
Nej, göra något annat nu! Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Hej Emelie!
    Jo visst går det buss och tåg, men tiderna är snäva. Slutar 21:30 som tidigast på kvällarna och tåget går 21:41 från Bergåsa, då hinner jag inte ner i kulverten och byta om. Hur går det i skolan då? Kram

    SvaraRadera